Leker politikanalytiker

Goddag kära läsare! Vaknade upp till världens bästa morgon: älsklingen pussade på mig och fixade frukost på sängen. Under tiden jag tittade på Nyhetsmorgon fick jag till och med massage, så mysigt!

Har nu nyss ätit lunch och läst DN, mycket idag om Mona Sahlins avgång. Jag tycker inte Sahlin varit felfri som partiledare, låter något gråtfärdig och blasé när hon pratar, men det blir nog ändå svårt att få sprutt på hela deras politik genom att tro att ett partiledarbyte gör susen. Dessutom, kan man sluta prata om ett katastrofval? Sossarna är fortfarande det största partiet, knappast katastrofalt egentligen! Att de sedan förlorat två val i rad nu, beror ju på att högern fått chans på riktigt att visa upp sin politik.

 Socialdemokratin hör hemma på 50-talet, den är omodern i dagens samhälle där det inte längre finns någon traditionell låginkomsttagargrupp att vända sig till. Det sossarna bör göra för att någonsin kunna ta revansch igen, är såklart att komma på något helt nytt som inte redan finns (för att omöjliggöra bli anklade för att efterapa högerpolitik). Fräscha upp sig helt enkelt, och inte vara så mycket vänster (vilket sossarna under Sahlin faktiskt inte heller varit). Vänster är ute, men för den sakens skull måste sossarna våga profiliera sig som ett tydligt alternativ mot högern.


Byebye


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du känns verkligen smart :)

2010-11-15 @ 20:39:02

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0