HOhoo, vintern är intågande!

Det är kort sagt omänskligt att ha lektioner efter 15.15, då min sista lektion på tisdagar börjar med en fasansfull räckvidd ända till 17.35. Saken blir heller inte bättre av att skolcafeterian är under all kritik och aldrig erbjuder någonting ätbart i form av mellis, utan konsekvent håller sig till godis, läsk och Snickers. Nu har jag förvisso borträknat smörgåsarna av egoistiska skäl, eftersom jag inte kan äta dem med anledning av att det är smör på. Höll sakta på att försmökta där på eftermiddagen! På vägen hem i snökaoset (som jag för övrigt älskar, vilken mysfaktor <--- förutom när det blåser in snö i ansiktet!!!) hade Martin gömt sig i skogen och kastade snöbollar på mig. Han kommer nämligen inte hem till sig idag, bussarna ut till Värmdö pallar inte trycket med snön.

Nu håller min man därför på att stöka runt i köket, tro det eller ej, men han ska faktiskt laga middag åt min familj idag! Flygande Jakob ryktas det om, spännande! Till ikväll har han dessutom köpt vindruvor, ost och delikatessmarmelad. Det är min underbaring i ett nötskal! Hörs latero, puss!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0