Effektivt

Ledig idag igen, vilket flyt! Det kommer jag dock inte vara under de andra två veckorna som ekonomerna är ute på praktik, men kommer ändå bara ha en lektion på onsdagar. Hade ställt klockan på 7.30 imorse för att hinna med alla måsten idag, men ni anar inte hur smärtsamt det var att vakna upp i en varm säng, i en varm famn och behöva slita sig! Dessutom var det ju rena rama snökaoset utanför, så måste erkänna att jag hade lust att bara krypa tillbaka in i täcket och gosa med Martin istället. Men icke! Tog bussen till gymmet och körde löpning. På väg tillbaka hem gjorde jag sedan dagens goda gärning, då en man i pensionärsåldern verkade behöva hjälp med att ta sig hem. Han hade nämligen en käpp i ena handen, och en stor papperskasse i den andre full med byggklossar (visade sig vara för att kunna göra sängen högre) som gick sönder under åkfärden. Hans möjligheter att ta sig hem var med andra ord inte särskilt goda, så då trädde jag fram och erbjöd honom att bära hans kasse åt honom. En ny vän, absolut! Vad lite det krävs egentligen för att må bra över sig själv, och för att skänka någon annan lite glädje i vardagen. Han bodde dessutom i närheten av mormor, så jag tittade in där en stund också och kramades lite. Jag älskar min mormor så satans mycket, den dagen jag förlorar henne vet jag inte vad jag tar mig till.

Nu har jag precis ätit lunch och ska sätta igång med pluggandet! Hörs senare, nu ska jag jobba intensivt.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0