Jag avskyr......

... när man lånar en tia av någon, som dagen efter undrar "kan jag få mina pengar du lånade?"

... när någon ger mig order

... när någon tillrättavisar mig

... när någon är bättre än mig (pjuh, händer aldrig *HEHE SKOJA*)

... när jag förlorar

... att prata tidigt på morgonen eftersom jag är grinig då

... när folk använder samma osthyvel till olika sorters ostar

... när folk köper Eldorado-läsk och påstår att det smakar som vanlig

... vänsterpolitiska åsikter

... när folk säger att de är stressade men i själva verket själva ordnat sitsen

... när folk uttalar sig om saker de inte har någon aning om

... när folk inte känner skillnad på fin choklad och blockchoklad

... skryt

... människor som inte vågar stå för sin egen åsikt

... gnäll

... när Henke spelar innebandy i köket

... när Henke sätter på fjortisdunk på högsta volym

... när Henke beter sig precis som mig

... håliga strumpor

... när folk har mjukisbyxor på allmän plats

... folk som börjar röka i gymnasiet (rökning är äckligt!!)

... ordet "brorsan"

... när man har picknick på stranden och det kommer sand i maten

... att mina vänner springer runt på krogen och jag bara är 17

... när det blåser och snöar på samma gång

... att ha på mig blöta kläder

... smör

... mjölk

... att säga vilka maträtter jag ogillar av rädsla för att bli serverad det hos någon

... Scrubs

... att diskutera något med någon som tror sig ha rätt när jag vet att den har fel

... dass och har aldrig gått på ett


Kommentarer
Postat av: Lu

man kan ju inte förkasta all vänsterpolitik bara sådär (och med detta försvarar jag inte de röda partierna, är varken särskilt röd eller särskilt blå men fan man kan väl plocka lite av varje! alla klarar inte sig själva men samtidigt vore det ju förargligt om medborgarna hade det lika medelmåttigt). tycker du att barn ska få betyg tidigare? det är ju något blått påfund som delar upp och stigmatiserar folk ännu tidigare.

2010-05-27 @ 21:16:48
URL: http://nyanser-av-lu.blogspot.com
Postat av: Anonym

Inget av de borgliga partierna menar att man ska klara sig helt själv. Jag tycker det är bra med betyg från årskurs 6!

2010-05-28 @ 09:12:08
Postat av: Anonym

jag hårdrog politiken givetvis. det klingar bara konstigt i mina öron att man ska AVSKY en politik som i stora drag strävar efter ett jämlikt samhälle? typ som om de vore nazister. det är ju en fin tanke, även om man kan gräva fram motargument. alla är ense om att man vill ha det bra, blir så trött på alla "konflikter"

2010-05-28 @ 10:44:45
Postat av: Anonym

Jag tycker bara inte som dem på nästan någon punkt. Vad det gäller jämlikt samhälle, så är det givetvis bra inom en viss ram, men man måste tillåta klasskillnader enligt mig!

2010-05-28 @ 14:04:33
Postat av: Lu

du behöver nog inte oroa dig ^^

2010-05-29 @ 13:39:03

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0