...............

Angry worker is updating! Jag har inte för åsikt att baktala min nya arbetsplats, men detta inträffade idag på grund av att vi inte har något direktanslutande omklädningsrum: jag går ut från McDonald's, iklädd min uniform, för att byta om och gå hem för dagen. Jag måste gå ut på en bakgård (jag ser inte fram emot när hösten kommer och bakgården ifråga ligger i mörker om kvällarna) och därifrån ner i en källare i vilken det minimala omklädningsrummet är beläget. Överallt måste man ha koder för att ta sig in, fine - men problemet var att koden inte fungerade. Så jag blir utelåst på bakgården. I spöregnet. Tänker vad i helvete ska jag ta mig till nu? Irrar planlöst runt ett par minuter. Upptäcker till min lycka grindar längre bort. Springer dig. Lyckas få upp en av dem och kommer till Centralstationens framsida. Jag springer alltså, i regnet och i mina McDonald's kläder, utanför i civilisationen och känner förödmjukelsen skölja över mig. Så ser ni mig aldrig igen, people..

Nu vill jag mysa med min älskling och skaka av mig frustrationen. Men det ska jag inte. Jag ska läsa Alfahannen av Wennstram, riktigt bra bok! Ska strax beställa hem lite fler Harry Potter på engelska också, min samling är ännu inte fullständig! Tror också jag ska våga köpa en på franska! 

Kommentarer
Postat av: maggie

allt för att du var skadeglad åt vädret....(inlägget innan) karma is a bitch

2010-05-23 @ 22:40:29

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0