Sms från älsklingen

"Landat nu och flyget gick bra, har ett eget singelrum med all inclusive och dygnet runt-serive. Utsikten från balkongen är legendarisk. Saknar dig stört mycket anna, hörs senare. Nu måste jag bada!"

Avundsjuk?? Neeej, jag tycker det är jätteroligt att vara här hallå jag fick ju faktiskt pulsa fram i en hel kvart till mormor tidigare idag när vi skulle på 4:e advents fika och då hade allt sminkt runnit bort när jag väl kom fram och frös gjorde jag också och sen kom aldrig bussen heller när jag skulle åka till gymmet och sol och värme lockar ju knappast! Men allvarligt nu,kom igen, hur många hade inte klagat om vi vände på steken och gick med raska kliv mot julafton utan att en endaste snöflinga hade singlat ned? Undra om det finns ett tillstånd där människan är helt nöjd. Tycker i alla fall det är mysigt med all snön, men någon måtta på härligheterna kan det ju för den sakens skull vara! Här hemma är det julstämning i alla fall. En underbar doft från julbaket på nedre plan har letat sig in i mitt rum, får smaka ikväll när vi ska lacka julklapparna. Nu ska jag duscha av mig och därefter fortsätta med att välja ut bilder för fotoframkallning. I början var det kul, det är det inte längre. Vad i allsindar hade jag på mig när vi var i USA? Bara ett och ett halvt år sedan. Skandal! Blir inte många foton jag vågar framkalla därfrån om jag med någon stolhet ska kunna presentera mitt album för framtida barn och barnbarn. Förstå att jag förhoppningsvis kommer bli mormor en gång i livet. Att jag kommer bli en liten skrupplig hagga som ondsint petar med min käpp på små barn som sitter på den pensionärsförbehållna sittplatsen på bussen. Hua.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0