Nyår imorrn alltså?

Imorgon är det nyårsafton (inget bloggande att räkna med). Jag ska jobba fram till fem (ja just det, jag jobbar lite här och där nu under lovet, men på lördag blir det sista omgången för det här jullovet) och sedan blir det snabba puckar hem till Issa där jag ska göra min iordning inför kvällens bravader, vilka ännu äro oklara. Först ska vi i alla fall (vi = jag, Issa, Aro, Tove, Felicia och hennes pojkvän Philip) äta middag tillsammans. Utifrån där spretar kvällen lite åt olika håll. Tänkbart är att de stora ska ut på krogen, men att Fellan och Phille stannar med mig på antingen en fest eller någon annan trevlighet. Ska upp i gryningen dagen därpå för att slafsa upp lite hamburare och pommes igen, men nog lär väl kunderna ha överseende med en eventuell slöhet sådär på nyårsdagen? För övrigt är jag en rolig prick på McDonald's. Jag äter nästintill aldrig deras mat, alltså man skulle kunna räkna gångerna jag beställt någonting annat än kaffe eller glass. Idag åt jag, för första gången på flera år, en McFeast (specialgjord för mig av mina kära kamrater inne i köket). Smakade väl helt ok. Absolut ingenting jag direkt tycker om, nä fet mat är inte min grej. Nu hinner jag väl bli 30 innan jag äter någonting därifrån igen. Men det var inte precis min ovilja inför fettig mat som det här inlägget skulle handla om, heliga Birgitta vad lätt det är att trilla in på sidospår! Nej, nyår var det barn! Eftersom jag inte kommer hinna säga det här imorgon, så säger jag det nu....



Vad sägs om en årsresumé på lördag? Jag kirrar't!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0