JULLOV

Så har man jullov då, sista på Tyresö Gymnasium! Var väl inte en sån jättevärd avslutning direkt, så länge man inte har en böjning för för a) skev sång framförd av livrädda elever eller b) tal av en förvirrad rektor som inte riktigt verkade veta riktigt vad hon egentligen ville få fram med allt sitt osammanhängande svammel. Efter att jag tackat för mig och önskat god jul och gott nytt år till alldeles för få människor, mötte jag upp Fell&Bell och tog bussen till Haninge centrum. Där har vi spenderat hela eftermiddagen och bevittnat Felicia spåra ut totalt i allt sitt hästsnack (hon tycker hon är på pricken lik en häst), druckit gratisglögg (men gratis är tydligen inte alltid gott) samt fikat på ett café som endast kunde servera en minimacka om det promt skulle vara utan smör som det är tvunget att vara när jag ska äta.


Felicia i somras

Tog bussen tillbaka tidigare än de andra för att hinna till Tyresö centrum innan de stängde, skulle köpa min nyårsklänning. Den fanns bara i XS, så om ni ser en uppstoppad korv stroppa runt kring tolvslaget den 31:a, så är det ingen annan än jag. Busschauffören var för övrigt helt tokig, svor ogenerat högt och slog i bussinstrumenten vid förarsätet. Det var minsann både "busshelvete" och "jävla skit, jävla skit, jävla skit".

Nu ska jag äta middag! Ikväll kommer farmor. Hoppas jag ändå släppts iväg hem till Fell, tänkte ha julmys med henne och Issa ikväll!

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0