Igår & idag

Hellu, märkte just att jag inte skrivit om igårkväll. För att inte komma ur fas är det väl bäst att vi drar igenom det. Fellan kom och hämtade upp mig med bilen och vi körde hem till henne. Var vardagshjältar på vägen och plockade upp diverse personer som såg att frysa och vara i behov av skjuts. Fellan hade hyrt filmen Farsan, och just som vi hade satt oss till rätta framför teven ringer henens far och ber oss åka med hans bil hem till honom. Två problem uppstod: Felicia hade tappat bilnyckeln och den andra bilen, som vi skulle använda oss av för att åka hem till hennes pappa för att hämta extranyckeln, satt stenhårt fast i snön. Det var bara att plocka fram spaden och börja skotta! I uppskattningsvis två timmar stod vi ute i vinterkvällen och försökte få los bilen. Vi ringde in extraförstärkning i form av vår sanna vän Christoffer som utan tjat kom till vår undsättning. Jag och Fellan fick spänna våra Bodypump-armar och anstränga våra spinning-ben och putta på bilen medan Chris satt i förarsätet och gasade. Efter många om och men gick det vägen och jag och Felli slumrade sedan sött bredvid varandra i hennes konungasäng.

(Här var tanken att en bild skulle infogas. Vet dessvärre inte hur man överför bilder till datorn från min nya mobil. Likaså har jag tydligen satt den på ljudlös. Fattar nada om hur jag ska återställa den).

Idag tog jag, pappa och Henrik fordonet till Sickla. Jag hade en önskan om att hitta en ny vinterjacka, eftersom min både är 50 miljoner år och dessutom svinful. Hittade förstås ingen. Stressade därifrån fram på de glashala vägarna för att hinna i tid till släktlunchen hemma hos mormor där det vankades saffranspankaka (som är betydligt godare än vad det låter) och andra smarrigheter. Övervägde två sekunder att skita i träningen, men beslöt mig ändå får att man även i juletider behöver röra på fläsket, så tog bussen till Tyresö Gym. Nu är det här inlägget orimligt långt, känner att jag bör avsluta ögona böj, som mamma brukar säga när hon är arg på mig.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0