Dag 8 - Ett ögonblick

Ska jag återge ett minne? Hur ska jag kunna välja...?

Okej, vi kör berättelsen om när jag och Mart blev tillsammans! Vi hade setts i ungefär en och en halv månad tror jag. I början ljög jag för mina föräldarar hela tiden om vart jag var och vart jag sov, men mamma genomskådade mig nästan omedelbart ändå. Under den här tiden gick vi i samma skola, nu har ju Martin gått ut. Jag sms:ade honom och bad honom komma till min mattelektion, och vi möttes utanför klassrummet. Var pirrig och kär som en liten barnrumpa. Konversationen löd:

M: Jag ska åka till pappa nu och hämta pengar.
J: Vad ska du med pengar till?
M: Ska köpa en present till min flickvän.
J: Varför ljuger du för?
M: Om vad?
J: Om att du har en flickvän?
M: Gör jag verkligen det?
J (nervös, stressad och superrädd): Ehh... Jag vet inte..
M: Du har 30 sekunder att ge mig ett svar.
J (efter ett par sekunders tystnad): Ehhhh... Nää... Du ljuger nog inte.

Så den 5 maj blev vi tillsammans! Gissa hur stort mitt flin var när jag gick tillbaka in i klassumet, hihi.

Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0