Dag 1 - Om mig

Ska försöka hålla mig tämligen kortfattad! Jag heter Anna Nordlander, är 17 år men vill hellre vara 18. Jag hoppade över sexårs när jag var liten för att jag var både bright och mogen (en bedömning inte bara jag själv gjorde) och ramlade in mitt i terminen i ettan. Där blev Felicia min fadder, och sen dess har hon varit min bästa vän. I trean flyttade jag till Belgien eftersom min pappa hade fått jobb på den svenska EU-representationen i Bryssel. Vi stannade där i två minnesvärda år. Jag vill inte skryta (men gör det ändå), för skolan jag gick på är faktiskt klassad som världens bästa internationella skola. Från och med sjätte klass började jag bli superstressad över skolarbetet och från och med sjunde klass övergick det till sjukliga symptom. Jag fick minnesluckor, sömnproblem, svimattacker och ätstörningar så från och med åttan gick jag kontinuerligt hos psykologer och sjuksystrar. Ätstörningarna har varit särskilt jobbiga och har följt med mig som en skugga ända fram tills nu, men nu har jag äntligen fått en sund inställning till mat och träning som jag är stolt över, för jag har kämpat hårt och länge.  

Jag är en ambitiös och driven tjej med många mål och drömmar. Jag älskar barn och pensionärer, choklad och chailatte. Jag äter alltid fil med en skivad banan i till frukost. Jag är ruskigt förälskad i min pojkvän som är en sådan där drömkille som alltid bryr sig om mig och sätter min lycka i första hand. Jag har världens finaste vänner som jag hoppas finns vid min sida resten ut. Jag är en djuptänkande person som reflekterar mycket över olika saker som händer, är snäll och får lätt dåligt samvete. Jag är stolt äver vem jag är och över vad jag presterar. Jag har spelat piano och blockflöjt , spelat fotboll och gått på ridning i 10 år.  Mitt motto är "sikta mot månen, för missar du hamnar du ändå bland stjärnorna".


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0