A hjärta M = sant

Ni anar inte vilken fantastiskt mysig 7-månadersdag jag har haft! Först åkte vi till Skrapan och lämnade tillbaka ett par svinsnygga skor jag köpte igår med anledning av de icke nådiga klackarna som skulle leda till en och annan fotfraktur om de användes nu i vintertider. Därifrån tog vi tunnelbanan till Gamla stan och gick på julmarknaden! Vi var två snäpp ifrån att vinna på chokladhjulet, men det var väl inte särskilt oväntat att vi inte kammade hem 2000-grammaren med tanke på att jag aldrig har vunnit mer än tröstpriser på lotterier. Jag har som tur är ändå en Marabou scweizernöt här på bordet som Martin köpte med sig igår, så jag har väl så att jag klarar mig åtminstone för ikväll. När vi hade insupit tillräckligt med julefrid slog vi oss ner på mitt absoluta favoritcafé, Kaffekoppen precis vid Stortorget. Det var inte svårt att låtsas att jag befann mig mitt i en Harry Potter-film i den medeltida miljön, i en lokal som saknar elektricitet och använder sig av levande ljus, och att jag smuttade på en honungsöl istället för min varma choklad och att min underbart goda smörgås med senap och kalkon var gjord av några husalfer istället för en svettig kökspersonal. Fantastisk dag och jag är superkär i min fina älskling!

 
Var tvungen att sno bilder från Google! Men bilderna gör verkligen inte cafét rättvisa, belysningen är mycket mer dov och det är en helt annan känsla när man befinner sig därinne. Rekommenderas!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0