THE FREE WOMAN IS SIGNING IN!

Idag skrev jag under min uppsägningsansökan. Med min uppsägningstid på ynka 2 veckor innebär detta att jag endast har två till pass att avtjäna innan jag belåtet kan slå mig tillbaka i tillvaron som avbetald hemmafru(-barn?). Life is, life is, life is good!


Förutom min sväng till Nybrogatan (och en fikapaus i närheten där jag spontant blev erbjuden jobb - but no thanks I won't work anymore!) har jag hunnit med diverse bestyr. Vaknade runt tio och gjorde iordning lyxfrukost med rabarberglass och choklad som tillbehör. Läste ut min bok Dödergök (läsvärd, men var en gnutta besviken på kontentan) samt DN innan jag väckte my baby som låg och slumrade uppe på mitt rum - i en helt normal sovställning mina föraningar till trots. Vi tog bussen in till stan, mötte upp Henkis och åt lunch på Sushi och Wok i gallerian. Gick därefter på spaning efter en ny födelsedagspresent till min mami (Henkisen var missnöjd med den jag inhandlade för några dagar sedan) med följande utslag: en skjorta, handgjord choklad med havssalt från Pralinhuset samt te från NK:s enastående sortiment. Hope she'll be happy! Ikväll blir det partyparty med Issa, Tove, Jessica och Frida i Nacka, ska rota fram min dricka nu!


The unemployed cow


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0