Projektarbete!

Godmorgon! Börjar inte förrän tjugo i tolv, så jag har haft en jättelugn och skön morgon (givetvis vaknade jag redan strax efter sju). Tills idag ska vi ha någon form av idéskiss till vårt projektarbete, en uppsats som ska skrivas under hela höstterminen. Jag har två alternativ som är inslagna på två totalt olika spår:

Invandring: Attityder, segration och främlighetspolitiska partiers pågående framfart. Funderar på att göra ett experiment där jag klär ut mig som muslim en dag för att undersöka hur jag blir bemött. Blev så irriterad när jag presenterade det här förslaget för någon härom dagen, som bemötte det med "men oj, det är ju ett sådant känsligt ämne! Se upp så du inte trampar på någras tår". Det är ju just därför som det här är så intressant! Jag avskyr att det är ett sådant tabubelagt ämne inom Sverige, man kan ju inte yttra sig utan att bli kallad rasist! Löjligt!

Ätstörningar: Dess uppkomst och hur man ska få bukt med dem. Tänkte höra mig för på Aneroxi- och bulimicenter för att undersöka möjligheterna att få komma tid och intervjua en patient, förhoppningsvis också få ta bilder. Kan nog bli ett bra och personligt arbete!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du ska satsa på ätstörningarna, verkar som ett intressant ämne. skulle gärna läsa! sen känns det där med muslim för en dag lite uttjatat, stod ju senast i metro idag om att en kvinna utan slöja får 4 ggr fler jobb än en som bar en.

2010-08-30 @ 21:36:33
Postat av: Anonym

Exakt, hörde talas om det! jag ska köra på ätstörningarna :)

2010-08-31 @ 21:23:34
Postat av: Anonym

Spännande!!! :)

2010-09-01 @ 14:04:01

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0