2 augusti

Godmorgon (eller snarare god förmiddag, vilket dock inte verkar bekymra min slumrande pojkvän i sängen här bredvid)! Här sitter jag och lider av vätskebrist i mitt stekheta rum och tänker över alla miljontals saker jag vill hinna med i livet. Jag har planer så att det både räcker och blir över, så om någon har brist på just detta är det bara att höra av sig.

I am a split person, en personkluvning som jag tänkte fokusera det här inlägget på. Å ena sidan vill jag: gå klädd i chinos (eller något annat plagg av byxkaraktär - vad som helst bara det inte är jeans) och en skjorta/blus <--- tantord; ha en koffert istället för en vanlig väska (Harry Potter rakt igenom); vara mer aktiv i Muf; ha gyllenbrunt, solblekt hår; enbart dricka vin; ägna en regning sommardag åt att skriva min alldeles egna roman. Men å andra sidan möter vi tvära kast, eftersom jag då vill: äga ett par riktigt läskiga boots; ha kolsvart hår; ha en piercing i läppen; röka på bakom centrum efter skolan; ha en cool och personlig stil och vara så där trashigt snygg ni vet. Jag antar att jag hamnat någonstans i mitten av dessa ytterligheter, med ett starkt övervägande åt person nr 1:s håll. Ja, det var förstås bara det där med det svarta håret som stämde överrens i det andra exemplet vid närmare eftertanke. Men ibland känner jag bara för att flippa totalt ett litet tag, ordentlig och ansvarsfull måste jag ju ändå vara senare i livet, medan ung och dum givetvis bara kan infalla ungefär.. nu. Men det är klart. Jag gillar inte att vara dum.


Dax att väcka min älskling!


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0