Sp08a´s huvudsakliga karaktärer

Jag älskar ju min fina klass och ni hör ofta pratas om den här i bloggen. Nedan följer en beskrivning av min klass stjärnor förkortat till några få rader:

Fredrika/Freddie/Freud/Fred m.m. : Den här tjejen är helt underbar! Hon är förmodligen en av jordens snällaste människor och har dessutom en förmåga att alltid kunna få mig att må så fruktansvärt bra. Hon har ett sjukt sinne för humor och älskar allt som har med mat att göra, vilket vi andra alltid hånar (naturligtvis med kärlek). En typisk Freddie-kommentar är "vilken SMAK ska vi ha på läppglanset?" - notera att hon inte bryr sig om färgen. Freud är allt som allt en riktig glädjespridare och givetvis en av mina allra bästa vänner!

Magdalena/Maggie/Mag/Maggan m.m.: Precis som Fredrika, en av mina allra bästa vänner. Maggan är helt sinnesrubbad och totalt galen! Hon har uppskattningsvis tre "jag": ett normatl, ett psyksjukt och ett med starka gubbinslag (men har trots sin själskluvning en enad färgsprakande personlighet). Maggie är i vissa åsikter mer som en kille än en tjej och hon älskar sin katt över allt annat på jorden. Maggie är en tjej jag litar på till 100 % och som jag såklart kan diskutera allt tillsammans med.

Nils/Nisse: Nisse är en given fjärde part i mitt, Maggies och Freddies gäng. Nisse är precis en sån där killkompis alla tjejer vill ha! Perfekt att disktera såväl killar som tjejer med. Världens underbaraste och alltid en stämningshöjare med sina störda skämt som huvudsakligen vi i klassen förstår oss på. Nisses störa kärlek i livet är hemlandet Finland, som han ihärdigt försöker sälja in hos oss som världens bästa land!

Oscar/Herr Brun: Oscar kommer alltid insläntrandes cirka 20 minuter efter lektionsstart. Oscar är en speciell person (på ett positivt sätt) med skämt som alltid kan komma ett bra tag efter det att vi bytt ämne. Oscar är en lång, snäll och pålitlig björn som man bara vill slå armarna om och stryka över kinden.

Pontus/.. eh, det finns inga smeknamn: Pontus blir till sin förfäran dagligen bemött med påhopp från oss tjejers sida, såsom "neej men lilla gubben" eller "åhh, jaa men hjäärtat då". Enligt hans egna utsago kränker vi hans stolta manlighet. Det är inte meningen, men Pontus är någon man också bara vill gosa in sig hos och ta hand om (även om han, förstås, kan ta vara på sig själv hehe).

Kommentarer
Postat av: freddie

finaste någon nånsin skrivit ! ÄLSKAR DIG!

haha älskar också att du nämner hur nisse gör reklam för finland, HAHHA ALLTID

2010-04-27 @ 18:21:37
Postat av: Nils<3

Anna - Kärt barn har FÖR många namn.



Även fast Anna ibland är den mest spårade i gruppen håller hon oss andra på banan i skolan! Hennes mål i livet är att göra mål i livet som att bli bäst på allt och jobba med 97 olika saker bland annat jurist, författare, magiker, världshärskare osv! Vilket hon antagligen kommer klara. Älskar att planera och vet redar hur hennes barn kommer se ut, hur hon ska bo etc! Hennes hjärtliga skratt kan ingen i skolan ha missat och hon älskar Hogwarts en jättehemlig klass, sina konstiga vänner och Finland mer än något annat (har bara inte insett det sistnämnda ännu)

2010-04-27 @ 18:57:39
Postat av: mag

åhh anna min älskade vad underbar du är!!! jag sitter och ler som ett fån. Du har ju dessutom prickat rätt på alla (såklart, du är ju du!) <3 <3 <3

2010-04-27 @ 22:14:17
Postat av: änniiiiie

<3<3<3 finisar!!

2010-04-28 @ 20:31:48

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0