Tonight I'm gonna let you be the captain

Jag älskar mina bollskoleungar. Men alltså ibland är de så jävla konstiga. Ställer sig framför mig och grymtar som en frustrerad noshörning i flera sekunder (tills jag tröttnar på att bistert le). Springer i tystnad runt mig i cirklar med ett stort leende. Berättar att deras farmor heter Eva (liksom jaha.. Kul?). Börjar gråta för att de fick en blå boll. Är obeskrivligt stolta om de lyckas pricka den gröna rockringen en meter framför dem. Leker att de är en fågel (ett barn har ett utvecklat intresse och varierar art från gång till gång. Får också alltid bakgrundsinformation om fågeln ifråga). Tycker att de är jättebusiga när de lagt sitt band (som förklarar vilket lag de tillhör) i skon och skrattar förtjust åt min "förvirrelse". Yeah, hemma efter en heldag i Hallen. Har mött upp två älsklingar jag inte sett på evigheter: Felli och Aro. Underbart!!!

Nu ska jag fixa iordning mig, gäster anländer om cirka en halvtimme. Kvällens vidare planer är ännu ovissa, känner mig rätt flexibel. Kan lika gärna vara ute och festa som hemma och mysa! 


Kommentarer

Skicka ugglepost till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0